Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 180 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Numerical Analysis of the Lightning on Small Aircraft
Krutílek, David
This paper deals with numerical analysis of lightning stroke effects on aircraft. Computations are implemented by the use of the time-domain solver (FIT). Attention is turned to a simple model of a composite nose part of the airplane EV-55. The analysis of the model itself is performed for two fundamentally different basic conceptions of a possible protection against direct effects of lightning.
Historie civilního letectví 1970-2000
Sehnálková, Radka ; Bencalík, Karol (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je stručná a přehledná historie civilního letectví v rozmezí let 1970 až 2000. Pro tuto dobu je typický nástup velkých dopravních letounů, jenž jsou určeny pro dlouhé tratě a velký počet cestujících, avšak pozornost je věnována i letounům, které z kapacitních důvodů nepřepraví tak velký počet pasažérů. Práce je zaměřena na stručný popis jednotlivých letounů, rozdělených dle typu pohonu a výrobce.
Návrh zatahovacího podvozku pro letoun Z 143 LSi
Gregor, Jiří ; Vaněk, František (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem záměny stávajícího pevného podvozku cvičného a turistického letounu Z 143 LSi novým podvozkem typu VUT 100 v zatahovatelném systému. Úvodní kapitoly jsou věnovány popisu samotného letounu Z 143 LSi, jeho stávajícího podvozku a popisu zatahovatelného podvozku typu VUT 100. V další části jsou popsány možné varianty zástavby podvozku VUT 100 do letounu Z 143 LSi, které jsou kriticky zhodnoceny. Následuje výběr finálních variant pro zástavbu příďového a hlavního podvozku, pro které je vypracován konstrukční návrh v programu Catia V5. Součástí zástavby nového podvozku je remotorizace letounu pohonnou jednotkou Lycoming IO-390 a návrh nového motorového lože. Pro navržené řešení je vypracován nový hmotový rozbor s výpočtem centráží, nové případy pozemního zatížení, nová letová obálka zatížení a dodatečné případy zatížení nového motorového lože. Navržené motorové lože je zanalyzováno výpočetní metodou konečných prvků v programu MS Patran. Na závěr je navrženo možné schéma systému zatahování podvozku.
Základní geometrická koncepce letounu
Matějka, Pavel ; Kouřil, Martin (oponent) ; Šošovička, Róbert (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na popis základních geometrických koncepcí letadel, rozbor jejich výhod a nevýhod z hlediska aerodynamického, konstrukčního a provozního. Vhodnost použití v jednotlivých kategoriích a nové trendy vývoje.
Údržba letadel
Phung, Nhu Binh ; Třetina, Karel (oponent) ; Finda, Jindřich (vedoucí práce)
Tato práce je shrnutím dosavadních znalostí dané problematiky a zhodnocením aktuálního stavu v procesu tvorby plánu údržby malého dopravního letounu i uvést charakteristiku a aplikovatelnost nedestruktivních metod kontroly pri údržbe letadel.
Zhodnocení systému prohlídek a oprav draků pro letouny ZLIN řady 26
Jančář, Milan ; Finda, Jindřich (oponent) ; Augustin, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o způsobu provádění periodických prohlídek a oprav letounů ZLIN řady Z 26. Již z názvu této práce vyplývá, že jde o problematiku náročnou a velmi obsáhlou. Mým cílem tedy bylo přiblížit vybrané oblasti týkající se údržby daných letounů a navrhnout změny některých stávajících postupů údržby. V úvodu práce se krátce seznámíme s historií letounů ZLIN a jednotlivými typy z řady Z 226. V textu jsou dále uvedeny typy prohlídek, kterými během své životnosti letouny prochází. Postupy prohlídek a generálních oprav jsou detailně popsány a pro správnou představu také doplněny ilustracemi nebo fotografiemi. Následující kapitola se věnuje zhodnocení stávajících postupů aplikovaných při prohlídkách či generálních opravách letounu. Jejich optimalizaci se věnuje čtvrtá kapitola, ve které jsou navrženy možné úpravy těchto postupů. V poslední, páté kapitole, se práce věnuje možnostem prodloužení životnosti letounů ZLIN, která je v poslední době diskutována zejména s ohledem na fakt, že některé letouny této typové řady již dosáhly základního limitu stanovené životnosti, aniž by se vyskytovala vážná únavová poškození primární konstrukce draku.
Soustavy nepřímého řízení letadel
Kalný, Jan ; Trefilová, Helena (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá popisem vybraných prvků v soustavách řízení letadel a jejich začleněním do těchto soustav. Uvedeny jsou rovněž požadavky předpisů na spolehlivost soustav řízení. Dále je práce zaměřena na současné trendy vývoje moderních soustav řízení. Závěrečnou část tvoří statistické srovnání letadel podle použitých soustav řízení.
Konstrukce řízení ultralehkých letounů
Marek, Ondřej ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá soustavou řízení ultralehkého kluzáku D-14. Na základě rešerše používaných konstrukčních řešení na ULL je navrženo vlastní konstrukční provedení jednotlivých prvků a uzlů. Dále je v souladu s předpisem UL-2 určeno zatížení tras hlavního řízení. Součástí je i 3D model trupu letounu s prvky jednotlivých soustav.
Commented Translation – New Trends in Air Transportation as Presented in Media
Sultanmuratov, Alibek ; Langerová, Petra (oponent) ; Smutný, Milan (vedoucí práce)
The purpose of the semestral thesis is to translate a text or more texts related to new trends in air transportation as presented in media from Czech into English and analyze the differences between both languages in translation. The work presented is divided into three main parts: theoretical introduction, translation of the technical text and translation analysis. The theoretical introduction deals with the types of translation and classifications. In the last part, the language phenomena and characteristic features of the English and Czech languages are analyzed on the examples of the translated texts.
Systém pro určování nadzemní výšky letajících objektů
Boba, Peter ; Mičulka, Lukáš (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá dizajnom a vývojom systému pre meranie výšky (nad zemou) lietajúcich objektov. Popisuje teoretické podklady týkajúce sa merania výšky v aviatike ako aj rôzne techniky merania výšky. Meranie je vykonávané pomocou HMD (zariadenia na meranie výšky) - vstavaného systému, ktorý využíva senzor barometrického tlaku na meranie výšky. Hlavná časť tejto diplomovej práce je venovaná pozemnej jednotke - serveru, ktorý obsahuje sadu aplikácií. Použitím tohto serveru a rádiového spojenia je možné zasielať riadiace príkazy do HMD, prijímať dáta a zasielať dáta do webovej aplikácie. Server ďalej funguje ako dátové úložisko, je schopný spracovávať a analyzovať dáta. Táto práca taktiež diskutuje presnosť merania a dátový výstup. Systém bol testovaný a používaný na viacerých akrobatických súťažiach bezmotorových klzákov.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 180 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.